Wauw. Ik merk dat nu na de 2e sluiting het voor mij ook wel wat lastig wordt om hier positief over te blijven denken. En dat terwijl ik altijd uitga van de kansen en mogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden. Het is ook logisch: ik zie/lees/hoor ook bij mijn klanten het leed en het is gewoonweg schrijnend. Het voelt als een ware genadeslag nadat je net pas weer bent opgekrabbeld.
De frustratie spat ervan af. Wat nu? Wat voor kunst- en vliegwerk gaan we uithalen om door te gaan? Hoe gaan we omzet realiseren? De horeca is moe.
Voor mij zit er maar één ding op (naast het helpen van mijn klanten uiteraard) en dat is doorgaan met waar ik mee bezig was: het creëren van aandacht voor het belang van online zichtbaarheid. En juist nu wordt het extra “zichtbaar hoe belangrijk online zichtbaarheid is”. Want een website die niet werkt of in ieder geval niet zorgt voor meer gasten (…of bestellingen…) zorgt ook niet voor geld in het laatje. Als je niets doet met social media, geen online connectie houdt met je gasten en al helemaal niet weet waar ik het over heb als ik het woord emailmarketing noem, dan merk je dit – vooral nu- direct.
En dat is dan ook één van de belangrijkste zaken die nu geregeld moet worden, als je op een of andere manier omzet wil gaan behalen. Het verbeteren van je (online) marketing. En vooral: werken met een systeem wat werkt.
Investeer in Kennis
Hoe? Door te investeren in kennis. Gebruik juist nu je tijd om alvast nieuwe voornemens te maken: start met het investeren in kennis en gebruik die kennis om 2021 te starten met een nieuw plan en een sterker fundament. Koppel een (omzet)doel en zorg ervoor dat 2020 niet totaal weggegooid is, maar een jaar wordt waarin je als horecaondernemer transformeert.
Omarm de mogelijkheden van nu. Laat de tijd achter je liggen dat je je omzet maakte door louter gastenbinding aan tafel. Maak nu je mise en place voor 2021. Ga ervoor dat je niet alleen maar met een (zeer) wrange smaak kunt terugdenken aan 2020, maar dat het ook een jaar voor je is geweest waarin je een omslag hebt gemaakt naar een nieuwe werkelijkheid en een nieuwe werkwijze.
Horecawebsite APK Challenge
Vorige week, toen de horeca nog heerlijk open was, heb ik een start gemaakt met de horecawebsite APK challenge, waarin ik 5 gratis websitescans uitdeelde om advies te geven over hoe je je website ultiem kunt inrichten om zo meer omzet eruit te halen. Het zijn 6 scans geworden…ik kon het niet laten…en de horecaondernemers die meededen hebben ondertussen ook hun scan ontvangen. Want ondanks dat je gesloten bent, is het nu juist het moment om dit soort zaken aan te passen.
Maandag 2 november a.s. (om 10.00 uur en om 21.00 uur) ga ik 2 van deze scans live doornemen om je te laten zien hoe je je website optimaal inricht en ik ondersteun dit met achtergrondinfo en het sjabloon wat ook jij kunt toepassen.
Meld je aan voor deze GRATIS KENNISSESSIE via DEZE LINK en start nu met het investeren in kennis.
Ik wens je ongelofelijk veel kracht en sterkte toe de komende tijd,
Tot snel! Grz Suus
“Hey! Ik ben Suus en ik begeleid horecaondernemers die het niet lukt om structureel voldoende omzet te creëren, om online én offline marketing zo in te zetten dat zij meer gasten trekken, die meer besteden en vaker terugkomen.”