Bereik meer met online adverteren

5/5
Bereik meer met online adverteren

Gisteren was het zover en gaf ik de laatste gratis training over adverteren op Facebook & Insta. Ondanks dat het een goede training was (volgens de berichten) en er veel deelnemers waren die een hoop hebben geleerd, merkte ik dat het vooral veel (waardevolle) informatie was en te weinig inspiratie. Vandaar dus dat ik definitief stop met deze gratis training en me (opnieuw) meer ga richten op trainingen die meer inspiratie en inzichten bieden.

Maarrrr, dat betekent niet dat ik vanuit deze training niet een aantal supertips kan geven, die ook jou verder brengen als het gaat om adverteren op Facebook. Vorige week deelde ik al info over de scroll stopper en wat je ermee kunt, maar deze week wil ik vooral een paar highlights delen van hetgeen ik besproken heb en de vragen die werden gesteld. Komen ze:

Opstarten

Voordat je gaat starten met adverteren op Facebook is het belangrijk om te weten dat je dit niet, oftewel NOOIT moet doen via deze knop:

Start altijd in Facebook Business Manager en zorg ervoor dat je via deze weg je advertenties opzet. Maar voor je dat doet dien je in ieder geval een advertentie account te koppelen en ook je bestaande FB pagina. Eventueel kun je ook je Instagram account koppelen, waardoor je automatisch via je Instagram pagina adverteert.

Facebook Pixel

Ook nu kun je nog niet gelijk starten met adverteren, maar zorg er echt voor dat je de Facebook Pixel gebruikt. Dit is een stukje code die je toevoegt in de <head> van je website, zodat Facebook je verkeer kan tracken en gebruik kan maken van deze info om betere resultaten voor je te bereiken met adverteren.

Teksten

Bij het maken van advertentieteksten zou ik min of meer deze opbouw aanhouden:

  1. STOPPER (triggerzin, vraag of statement die de Facebook gebruiker laat stoppen met scrollen)
  2. BEHOEFTE/VERLANGEN/CONFRONTATIE (zou jij ook….., ben jij ook…, wil jij ook…)
  3. AANBOD (Wij hebben, wij bieden, kom genieten van…)
  4. CTA –CALL TO ACTION ( doe dan dit…, klik dan hier, kies dan…, ga…)
  5. URL (geef eventueel in de tekst al de URL aan van je promopagina, zodat mensen direct door kunnen klikken)

Maak minimaal 3, maximaal 5 verschillende advertentieteksten die je door middel van “dynamisch adverteren” door Facebook kan laten matchen met de verschillende afbeeldingen. Zo kan Facebook de matches maken tussen de teksten én afbeeldingen die het beste resultaat voor je opleveren.

Afbeeldingen

Zorg voor afbeeldingen die er aantrekkelijk uitzien, maar wel authentiek zijn. Vooral aantrekkelijk eten, mensen en bijvoorbeeld de keuken waarin de kok het eten klaarmaakt, zorgen voor beelden die aanspreken. Niet te gelikt, maar wel herkenbaar en kleurrijk. Zo zorg je ervoor dat mensen stoppen met scrollen. Maak je afbeeldingen vierkant en in hoge resolutie, zodat deze op allen verschillende kanalen passen.

Doelgroepen

Heel belangrijk ook is het om een of meerdere doelgroepen in te richten. Hierdoor kun je in- en uitsluiten wie je advertentie te zien krijgen. Als starter zou ik altijd beginnen bij een “opgeslagen doelgroep”, waarbij je in ieder geval aangeeft uit welke regio de mensen moeten komen die je advertentie moeten zien en eventueel kun je nog leeftijdsgrenzen stellen en kenmerken in- of uitsluiten op basis van gedrag en interesses. Maak je doelgroep niet te smal, zodat Facebook wat ruimte heeft om je advertentie aan de juiste mensen te laten zien.

Budget

Het budget kun je per dag of per looptijd vaststellen. Ik zou hier altijd voor dag kiezen, en vervolgens geef je aan wat het maximale budget is wat Facebook kan uitgeven. Als je Instagram gekoppeld hebt, dan geldt dit bedrag voor beide accounts tegelijk. Je kunt je Facebook advertentie gemakkelijk stopzetten door op het schuifje te klikken, maarrrrr…wacht de eerste 5 dagen vanaf dat je advertentie loopt met aan- of uitzetten en wijzig ook niets gedurende deze tijd, omdat het voor Facebook een belangrijke testperiode is om te testen welke teksten, afbeeldingen en gebruikers zorgen voor de beste resultaten.

Win een gratis Facebook training

Om voor een laatste keer waardig 😉 afscheid te nemen van deze training, geef ik nog 5 gratis trainingen weg, waarin ik alle informatie met je deel over het adverteren via Facebook. Wil jij ook aan de slag met Facebook adverteren voor jouw horecazaak en net als Yvette spectaculaire resultaten behalen? Stuur mij dan een mailtje via facebook@suzannekuijpers.nl en wie weet win jij één van de gratis trainingen.

Meer weten?

Wil je meer weten over hoe je meer omzet kunt creëren met jouw restaurant, brasserie of koffiebar? Check dan via DEZE LINK de data voor mijn nieuwe gratis trainingen, waarin ik je in 5 stappen meeneem en je ontdekt hoe je aan de slag kunt en betere resultaten behaald met je horecazaak.

Grz Suus

“Hey! Ik ben Suus en ik begeleid horecaondernemers – ook nu tijdens de lockdown – om meer omzet te creëren, door te focussen op een betere (online) zichtbaarheid en het verbeteren van het bestelaanbod.

MIJN ZAAK ONLINE

Ook een artikel van uw zaak op Horeca België? Of heb je liever dat ons team bij je langskomt voor een persoonlijk bezoek en een leuk gesprek?

Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen snel contact met je.

Nieuwe berichten

Onze shop

Meest gelezen

Vegetarische Restaurants in België: Een Groene Revolutie in de Gastronomie

België staat bekend om zijn rijke culinaire tradities, met iconische gerechten zoals wafels, chocolade en frieten. In de afgelopen jaren is er echter een duidelijke verschuiving zichtbaar in de Belgische eetgewoonten, met een groeiende belangstelling voor plantaardige voeding en vegetarisch eten. Deze trend is niet alleen te danken aan gezondheidsbewuste consumenten, maar ook aan een groeiend milieubewustzijn en de wens om ethische keuzes te maken op het gebied van voeding. Het resultaat? Een explosie van vegetarische restaurants die zich richten...

Lees meer