We willen toch meer likes enzo?

5/5
We willen toch meer likes enzo?

“Ja, maar we willen toch meer likes enzo?” zegt Frank verbijsterd.

Ik laat even een korte stilte vallen en zeg dan resoluut NEE. Vervolgens weer een stilte, maar nu om hem de kans te geven om te reageren.

“Wat is jouw nummer 1 doel?” vraag ik, als antwoord op mijn eerste reactie uitblijft. 

“Uhhmm…bestellingen krijgen?” zegt Frank twijfelend, alsof ie dat niet dondersgoed weet. “Precies! Focus op omzet! Dus als jij bovenaan je website allemaal social media links heb staan naar Facebook, Insta en weet ik het allemaal, dan leidt dat dus af van dat nummer 1 doel!”

Alweer stil. “Je website is zo lek als een mandje”, zeg ik, en ik hoor de kwartjes bijna vallen en merk dat hij intern iets aan het verwerken is. 

“Social media gebruik je aan het begin, waar je (potentiële) gasten verwijst naar je website, niet andersom. En likes zijn leuk, en dragen natuurlijk bij dat je posts vaker bekeken worden en er wellicht meer verkeer komt naar je website, maar het mag natuurlijk nooit een doel op zich zijn….”

“Dusss, als we het nu toch over je website hebben, die links naar al die leveranciers moet je er ook uit slopen,” zeg ik meedogenloos.

“Wat? Waarom dat nou weer? Het is toch superleuk als gasten kunnen lezen waar de producten vandaan komen?” zegt Frank vervolgens verontwaardigd. 

“Zeker, je mag er van alles over vertellen, maar geen link en minder reclame voor je leverancier. Maak er een mooi verhaal van, waarin de nadruk ligt op jouw toevoeging en wat voor briljants jij doet met dat stukje vlees van Slagerij BlaBlaBla.”

“Tenzij je door hen gesponsord wordt, dat is een ander verhaal”…weer stilte, die deze keer genoeg zegt. 

“Heeft Slagerij BlaBlaBla ook een link op hun website staan naar jouw pagina?” Nee.

Frank ziet het licht en krijgt ineens een energiestoot. “Oooww, ja tuurlijk. Ja, logisch eigenlijk! Dat ik dat niet eerder zo gezien heb…het is me helemaal duidelijk!”

Ik hoef niets meer te zeggen. De website moet op de schop. Alles inrichten naar het nummer 1 doel en de uitgaande links zoveel mogelijk elimineren.

Het is het staartje van ons gesprek en we hebben het al over honderd andere dingen gehad en Frank staat een beetje te duizelen. Tijd om afscheid te nemen, zodat hij alles kan laten bezinken en aan de slag kan, maar niet voor ik hem een laatste vraag stel: “Frank, vind je het goed als ik ons gesprek gebruik voor mijn artikeltje van volgende week?” “Tuurlijk schat, jij altijd.” Fijn.

Meer weten?

Wil je meer weten over hoe je meer omzet kunt creëren met jouw restaurant, eetcafé, brasserie of koffiebar? Check dan via DEZE LINK de data voor mijn nieuwe gratis trainingen, waarin ik je in 5 stappen meeneem en je ontdekt hoe je aan de slag kunt en betere resultaten behaalt met je horecazaak.

Grz Suus

“Hey! Ik ben Suus en ik begeleid horecaondernemers – ook nu tijdens de lockdown – om meer omzet te creëren, door te focussen op een betere (online) zichtbaarheid en het verbeteren van het bestelaanbod.

MIJN ZAAK ONLINE

Ook een artikel van uw zaak op Horeca België? Of heb je liever dat ons team bij je langskomt voor een persoonlijk bezoek en een leuk gesprek?

Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen snel contact met je.

Nieuwe berichten

Onze shop

Meest gelezen

Vegetarische Restaurants in België: Een Groene Revolutie in de Gastronomie

België staat bekend om zijn rijke culinaire tradities, met iconische gerechten zoals wafels, chocolade en frieten. In de afgelopen jaren is er echter een duidelijke verschuiving zichtbaar in de Belgische eetgewoonten, met een groeiende belangstelling voor plantaardige voeding en vegetarisch eten. Deze trend is niet alleen te danken aan gezondheidsbewuste consumenten, maar ook aan een groeiend milieubewustzijn en de wens om ethische keuzes te maken op het gebied van voeding. Het resultaat? Een explosie van vegetarische restaurants die zich richten...

Lees meer