Wat had het mooi geweest als de Rode Duivels zich hadden kunnen kwalificeren voor de finale van het Europees Kampioenschap… Helaas het heeft niet mogen zijn…
Misschien konden de Belgische voetbalfananten de afgelopen periode in uw horecazaak terecht om het nationale voetbalteam aan te moedigen en had u tal van tricolor versieringen aangebracht. Verloren moeite en verloren geld? Helemaal niet want de Nationale Feestdag staat voor de deur; een officiële feestdag waarop mensen graag buitenkomen.
Vorig jaar werden omwille van de coronapandemie de meeste feestelijkheden afgelast. Hoewel de horeca op 8 juni de deuren weer mocht openen waren veel mensen nog terughoudend om sociale contacten aan te gaan. Lang heeft deze heropening trouwens niet geduurd want op 19 oktober moest de horeca de deuren al weer sluiten. Maar dit terzijde …
Vandaag mogen we met z’n allen weer buitenkomen en de horeca bezoeken en dankzij de hoge vaccinatiegraad zijn mensen hiertoe ook weer bereid. Er gelden weliswaar nog steeds enkele beperkingen, maar toch zullen heel wat mensen activiteiten ondernemen die ze vorig jaar noodgedwongen gemist hebben. Daar horen zeker wat cultuur opsnuiven, tal van feestelijkheden bijwonen én een horecabezoek bij!
Een geweldige kans dus voor u als horeca-uitbater om het meeste uit deze feestdag te halen.
Wees vaderlandslievend in uw horecazaak
Al gedacht aan een Belgisch tricolor menu?
Spoor uw chef-kok aan om ‘zwart-geel-rood’ te gebruiken in het samenstellen van een speciaal menu. Zorg voor extra promoties als uw klanten een typisch Belgisch gerecht bestellen. Heeft u deze standaard niet op uw menukaart staan, maak van deze gerechten dan ‘de specialiteit van de dag’.
Waar u zeker zult mee scoren is een Belgische tricolor cocktail. De hoogste tijd om uw barman nu al te laten experimenteren met diverse soorten dranken. Denk ook aan een tricolor alcoholvrije cocktail zodat kinderen en ‘de BOB’ van het gezelschap kunnen meevieren.
Kleed uw horecazaak aan in de Belgische kleuren. Vlaggen en andere gadgets hoeft u waarschijnlijk niet eens van onder het stof te halen als u uw horecazaak al had versierd voor de wedstrijden van de Rode Duivels.
Ook een extra vaderlandslievende toets in het uniform van uw medewerkers zullen uw klanten zeker fijn vinden. Dit kan alleen maar bijdragen aan de feestvreugde.
Wees vaderlandslievend op uw socialemediakanalen
Ga in de aanloop naar de Nationale Feestdag nu al van start met socialemediacampagnes. Uw speciale vaderlandslievende gerechten en cocktails kunt u nu al in de kijker stellen. Een goed idee want zo weten uw klanten dat er die dag speciale gerechten en dranken op de menukaart staan.
Maar u kunt nog meer doen! Er zijn tal van mogelijkheden om die dag uw zaak extra te promoten zodat 21 juli een succes wordt.
Geen inspiratie?
Schrijf een wedstrijd uit met vragen over alles wat met België te maken heeft. Winnaars kunnen hun prijs – een gratis Belgisch gerecht, een gratis Belgische cocktail of een gratis Belgisch dessert – nuttigen op 21 juli in uw horecazaak. De winnaars zullen vast en zeker familie en vrienden willen laten delen in hun tijdelijke roem waardoor u extra volk over de vloer krijgt.
Een andere, meer ludieke actie is de meest vaderlandslievende verklede gast een gratis Belgisch gerecht aanbieden. Familieleden en vrienden zullen zeker strijden om deze titel én om het gratis gerecht.
Belgische muziek mag trouwens ook niet ontbreken op deze speciale dag. Al gedacht aan een karaokewedstrijd met exclusief Belgische nummers?
U kent uw gasten natuurlijk het beste en weet wat ze bij een bezoek aan uw horecazaak verwachten. Brainstorm samen met uw medewerkers welke andere typisch Belgische acties uw klanten zouden waarderen.
Nu nog hopen dat ook de zon die dag van de partij is en het feest kan niet meer stuk!
Blijf op de hoogte
Wenst u uw huidige situatie te bespreken of heeft u vragen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met mij op.
Vriendelijke groeten,
Gino Vermeulen