Zo schrijf je de beste posts op Facebook & Insta

5/5
Zo schrijf je de beste posts op Facebook & Insta

Nu de horeca weer op volle sterkte draait, worden ook de socials weer gebombardeerd: We zijn weer open! En natuurlijk is ook de roep om personeel groot: We want you! En Wij zoeken jou! schreeuwen me tegemoet als ik langs m’n tijdlijn scroll.

Hoe zorg je er in deze tijd nu voor, dat je verschil maakt met je Facebook berichtje?

Even een kort en krachtig artikeltje om je wat concrete tips te geven:

Probeer eens iets anders

Denk even twee tellen na, voordat je je geijkte teksten neerpent. Gewoon even vanuit een andere invalshoek werken. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Storytelling (wist je dat…)
  • Observatie (we zagen dat, we ontdekten dat…)
  • Vragen op basis van pijn/verlangen/confrontatie (hoe komt het dat…, heb jij ook wel dat…)
  • Review (benoem een quote + foto van de gast)
  • Kort en duidelijk (“last call” à inspelen op schaarste: we hebben nog maar enkele plekjes op ons terras beschikbaar..)

Probeer ook de geijkte zinnetje te vermijden, zo val je beter op tussen de rest.

Opbouw van je postbericht

De opbouw kun je volgens een vast format doen, gebruik dit in de eerste instantie als houvast:

  1. STOPPER (triggerzin, vraag of statement die de Facebook gebruiker laat stoppen met scrollen)
  2. PIJN/VERLANGEN/CONFRONTATIE (zou jij ook….., ben jij ook…, wil jij ook…)
  3. AANBOD (Wij hebben, wij bieden, kom genieten van…)
  4. CTA – CALL TO ACTION ( doe dan dit…, klik dan hier, kies dan…, ga…)
  5. URL (geef de link naar reserveren erbij, zodat gasten direct door kunnen klikken)

Zo zorg je ervoor dat je gasten ook daadwerkelijk verleidt en oproept om langs te komen. Dit geldt overigens ook voor teksten voor de vacatures die je (wellicht) wilt uitzetten om personeel te werven.

Zoals ik zei; kort en krachtig deze keer, dus ik hou het kort. Je hebt meer te doen; pak Facebook erbij en ga gelijk lekker typen 😉

Grz Suus

“Hey! Ik ben Suus en ik begeleid horecaondernemers – ook nu na de lockdown – om meer omzet te creëren, door te focussen op een betere (online) zichtbaarheid en het verbeteren van het aanbod.

Ik ben verbonden aan het Horeca Vakcollege

MIJN ZAAK ONLINE

Ook een artikel van uw zaak op Horeca België? Of heb je liever dat ons team bij je langskomt voor een persoonlijk bezoek en een leuk gesprek?

Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen snel contact met je.

Nieuwe berichten

Onze shop

Meest gelezen

Johnnie Walker onthult exclusieve 52-jarige whisky

Liefhebbers van whisky en historie, opgelet! Johnnie Walker heeft een nieuw meesterwerk onthuld dat zelfs de meest ervaren connaisseurs versteld zal doen staan. Deze exclusieve 52-jarige blend, in een uiterst beperkte oplage van slechts 200 flessen, is een ware ode aan vakmanschap en traditie. Met een prijskaartje van maar liefst €23.500 per fles is dit vloeibare goud niet voor iedereen weggelegd. Maar laten we eerlijk zijn: kun je echt een prijs hangen aan perfectie? Deze uitzonderlijke whisky bestaat uit een...

Lees meer