Zo schrijf je de beste posts op Facebook & Insta

5/5
Zo schrijf je de beste posts op Facebook & Insta

Nu de horeca weer op volle sterkte draait, worden ook de socials weer gebombardeerd: We zijn weer open! En natuurlijk is ook de roep om personeel groot: We want you! En Wij zoeken jou! schreeuwen me tegemoet als ik langs m’n tijdlijn scroll.

Hoe zorg je er in deze tijd nu voor, dat je verschil maakt met je Facebook berichtje?

Even een kort en krachtig artikeltje om je wat concrete tips te geven:

Probeer eens iets anders

Denk even twee tellen na, voordat je je geijkte teksten neerpent. Gewoon even vanuit een andere invalshoek werken. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Storytelling (wist je dat…)
  • Observatie (we zagen dat, we ontdekten dat…)
  • Vragen op basis van pijn/verlangen/confrontatie (hoe komt het dat…, heb jij ook wel dat…)
  • Review (benoem een quote + foto van de gast)
  • Kort en duidelijk (“last call” à inspelen op schaarste: we hebben nog maar enkele plekjes op ons terras beschikbaar..)

Probeer ook de geijkte zinnetje te vermijden, zo val je beter op tussen de rest.

Opbouw van je postbericht

De opbouw kun je volgens een vast format doen, gebruik dit in de eerste instantie als houvast:

  1. STOPPER (triggerzin, vraag of statement die de Facebook gebruiker laat stoppen met scrollen)
  2. PIJN/VERLANGEN/CONFRONTATIE (zou jij ook….., ben jij ook…, wil jij ook…)
  3. AANBOD (Wij hebben, wij bieden, kom genieten van…)
  4. CTA – CALL TO ACTION ( doe dan dit…, klik dan hier, kies dan…, ga…)
  5. URL (geef de link naar reserveren erbij, zodat gasten direct door kunnen klikken)

Zo zorg je ervoor dat je gasten ook daadwerkelijk verleidt en oproept om langs te komen. Dit geldt overigens ook voor teksten voor de vacatures die je (wellicht) wilt uitzetten om personeel te werven.

Zoals ik zei; kort en krachtig deze keer, dus ik hou het kort. Je hebt meer te doen; pak Facebook erbij en ga gelijk lekker typen 😉

Grz Suus

“Hey! Ik ben Suus en ik begeleid horecaondernemers – ook nu na de lockdown – om meer omzet te creëren, door te focussen op een betere (online) zichtbaarheid en het verbeteren van het aanbod.

Ik ben verbonden aan het Horeca Vakcollege

MIJN ZAAK ONLINE

Ook een artikel van uw zaak op Horeca België? Of heb je liever dat ons team bij je langskomt voor een persoonlijk bezoek en een leuk gesprek?

Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen snel contact met je.

Nieuwe berichten

Onze shop

Meest gelezen

Vegetarische Restaurants in België: Een Groene Revolutie in de Gastronomie

België staat bekend om zijn rijke culinaire tradities, met iconische gerechten zoals wafels, chocolade en frieten. In de afgelopen jaren is er echter een duidelijke verschuiving zichtbaar in de Belgische eetgewoonten, met een groeiende belangstelling voor plantaardige voeding en vegetarisch eten. Deze trend is niet alleen te danken aan gezondheidsbewuste consumenten, maar ook aan een groeiend milieubewustzijn en de wens om ethische keuzes te maken op het gebied van voeding. Het resultaat? Een explosie van vegetarische restaurants die zich richten...

Lees meer