Moederdag in Coronatijden

5/5
Moederdag in Coronatijden

Door de maatregelen om de besmettingen van het COVID-19 virus tegen te gaan zal Moederdag dit jaar anders gevierd worden dan alle voorgaande jaren. Samenkomen met de hele familie om moeders in de bloemetjes te zetten zal er helaas niet inzitten. Heel wat kinderen en vaders zullen een andere manier moeten vinden om moeders te laten weten dat ze aan hen denken. 

Heeft u als horeca-uitbater hier al eens over nagedacht? Er zijn immers tal van mogelijkheden om er als horeca-uitbater voor te zorgen dat moeders toch van deze dag kunnen genieten. Ik geef u hierbij graag wat inspiratie!

Nieuwe formules

Omdat alle horecazaken dicht moeten blijven zal uitgebreid gaan eten er deze Moederdag niet inzitten. En ook thuis mag er omwille van de maatregelen van de overheid niet echt gevierd worden. Niet-essentiële bezoeken zijn immers verboden. Thuiswonende kinderen en echtgenoten kunnen deze dag wel gezellig vieren. Dit betekent echter niet dat deze altijd zoveel zin hebben om in de keuken te staan. Als u er als horeca-uitbater voor zorgt dat men maaltijden kan afhalen of als u aan huis levert, dan maakt u niet alleen voor heel wat gezinnen deze Moederdag toch speciaal, maar kunt u ook wat inkomsten genereren. Mooi meegenomen, toch?

Ontbijtboxen

Een lekker en uitgebreid ontbijt valt altijd in de smaak. Werk een formule uit waarbij mensen een ontbijtbox kunnen bestellen bij uw horecazaak. Maak deze naar aanleiding van Moederdag extra aantrekkelijk; een flesje bubbels, een bloemetje, een extra chocolaatje … het zijn maar enkele voorbeelden om een ontbijtmand bijzonder leuk te maken op deze dag.

Kant-en-klare gerechten

Voor kinderen en vaders die niet graag de hele dag in de keuken doorbrengen zijn er natuurlijk ook de klassieke kant-en-klare gerechten. Tijdens een uitgebreid aperitief kunnen deze gerechten zachtjes opwarmen in de oven en kan het hele gezin toch genieten van een culinair hoogstaande maaltijd.

Kookboxen

Kookboxen zijn al langer populair. Verschillende bedrijven zagen hiermee een gat in de markt en ook bij de consument doen kookboxen het heel goed. Het concept van zo’n kookbox is heel eenvoudig: eigenlijk is het een boodschappenpakket dat alles bevat om een volledig gerecht te maken. In een kookbox vindt men alle ingrediënten (van basisingrediënten tot kruiden) en een handleiding. De meeste kookboxen zijn heel ‘basic’ en de gerechten die men ermee kan maken zijn vrij eenvoudig.

Als gerenommeerde horecazaak kunt u er echter iets speciaals van maken zodat mensen thuis ook van uw exclusieve gerechten kunnen genieten. Voeg daar nog de aangepaste wijnen aan toe en het feest is compleet. Zo wordt gezelligheid troef in de keuken en kan de dag afgesloten worden met een heerlijk gerecht.

Laat het uw klanten weten!

Traditioneel wordt Moederdag de tweede zondag van mei gevierd. Geen tijd meer te verliezen dus! Laat uw klanten zo snel mogelijk weten wat u hen op deze dag kan aanbieden. De makkelijkste manier om dit in Coronatijden te doen is uiteraard via uw sociale media kanalen.

Vriendelijke groeten,

Gino Vermeulen

PS: De besloten Facebookgroep ‘Horeca na CORONA’ is opgestart.
In deze Facebookgroep zullen tal van zaken besproken worden die te maken hebben met de horeca in tijden van en na Corona. Wenst u lid te worden van deze besloten Facebookgroep, dan kan dit via deze link. De enige voorwaarden zijn dat u horecaondernemer bent en een zaak uitbaat.

Lid worden van deze besloten Facebookgroep is volledig vrijblijvend en gratis gedurende de lockdown.

Wenst u uw huidige stituatie te bespreken? Neem vrijblijvend contact op of klik hier om een afspraak in te plannen

MIJN ZAAK ONLINE

Ook een artikel van uw zaak op Horeca België? Of heb je liever dat ons team bij je langskomt voor een persoonlijk bezoek en een leuk gesprek?

Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen snel contact met je.

Nieuwe berichten

Onze shop

Meest gelezen

Vegetarische Restaurants in België: Een Groene Revolutie in de Gastronomie

België staat bekend om zijn rijke culinaire tradities, met iconische gerechten zoals wafels, chocolade en frieten. In de afgelopen jaren is er echter een duidelijke verschuiving zichtbaar in de Belgische eetgewoonten, met een groeiende belangstelling voor plantaardige voeding en vegetarisch eten. Deze trend is niet alleen te danken aan gezondheidsbewuste consumenten, maar ook aan een groeiend milieubewustzijn en de wens om ethische keuzes te maken op het gebied van voeding. Het resultaat? Een explosie van vegetarische restaurants die zich richten...

Lees meer