Coronacrisis: blijf vooral niet bij de pakken zitten!

5/5
Coronacrisis: blijf vooral niet bij de pakken zitten!

Hoewel het einde van de Coronacrisis nog lang niet in zicht is, wordt er door de overheid al een scenario opgesteld voor wanneer de maatregelen om de verspreiding van het virus tegen te gaan, versoepeld zullen worden.

Een van de eerste maatregelen was het sluiten van alle horecazaken vanaf 13 maart. Als de maatregelen versoepeld zouden worden, dan wordt er nagedacht over eerst de scholen weer te openen, daarna het thuiswerk af te bouwen en pas als laatste horecazaken de toestemming geven om hun deuren weer te openen. Als horecaondernemer zult u het niet graag horen: als eerste uw horecazaak sluiten en pas als laatste weer uw zaak openen… 

Volgens berekeningen van Horeca Vlaanderen betekenen de twee extra weken verplichte sluiting al een verlies van maar liefst 1,8 miljard euro voor de horeca.

Initiatieven ter ondersteuning van uw horecazaak

Afhaal- of bezorgdienst

Bij de pakken blijven zitten heeft nog nooit iemand vooruitgeholpen. Misschien was u vroeger helemaal geen voorstander van afhaalmaaltijden maar in deze tijden is het wel een optie om uw zaak toch wat financiële ruimte te geven. Mensen die in de zorg werken hebben het voor het ogenblik bijzonder druk en ook medewerkers van warenhuizen hebben ’s avonds waarschijnlijk de moed niet meer om hun gezin nog een gezonde maaltijd voor te schotelen. Met het voorzien van afhaal- of bezorgmaaltijden blijft uw zaak – zij het op een lager pitje – draaien en u helpt er anderen mee. Laat via uw socialemediakanalen weten dat er in uw zaak maaltijden kunnen opgehaald worden. Als het even kan voorzie dan ook een gratis bezorgdienst.

Vouchers voor de toekomst

Het slechte nieuws over het Coronavirus kennen we allemaal en dat bezorgt ons een onaangenaam gevoel. Het goede nieuws is dat alles in het leven tijdelijk is en ook slechte tijden niet eeuwig blijven duren. Ooit – en hopelijk vrij snel – zal het leven zich geleidelijk aan weer normaliseren. Mensen zullen maar al te blij zijn om weer buiten te kunnen komen en weer de gezelligheid van een kroeg of een restaurant te kunnen opzoeken om bij te praten met familie en vrienden. Waarom als horeca-uitbater uw steentje niet bijdragen tot het geven van hoop. Een voucher met een speciale korting voor na de lockdown zal mensen laten uitkijken naar de toekomst en naar betere tijden. U kunt zo voor het ogenblik wat inkomsten genereren en uw klanten ook na de Coronacrisis van uw gastvrijheid laten genieten.

De virtuele toog ‘Op uw gezondheid’

Onlangs werd trouwens dergelijk initiatief in het leven geroepen door twee fervente horecabezoekers uit Wichelen. Het idee rond dit initiatief is nu een pint bestellen die meteen betaald wordt, maar later pas als de Coronacrisis ten einde is, kan geconsumeerd worden. Interesse om als horeca-uitbater mee te werken aan dit initiatief? Breng dan eens een bezoekje aan de website https://watdrinkje.be/op-uw-gezondheid/. U vindt er tal van informatie en u kunt via de site ook uw horecazaak hiervoor registreren.

Vriendelijke groeten,

Gino Vermeulen 

Ps. de besloten Facebookgroep ‘Horeca na CORONA’ is opgestart.
In deze Facebookgroep zullen tal van zaken besproken worden die te maken hebben met de horeca in tijden van en na Corona. Wenst u lid te worden van deze besloten Facebookgroep, dan kan dit via deze link. De enige voorwaarden zijn dat u horecaondernemer bent en een zaak uitbaat.

Lid worden van deze besloten Facebookgroep is volledig vrijblijvend en gratis gedurende de lockdown.

Wenst u uw huidige stituatie te bespreken? Klik hier om een afspraak in te plannen.

MIJN ZAAK ONLINE

Ook een artikel van uw zaak op Horeca België? Of heb je liever dat ons team bij je langskomt voor een persoonlijk bezoek en een leuk gesprek?

Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen snel contact met je.

Nieuwe berichten

Onze shop

Meest gelezen

Vegetarische Restaurants in België: Een Groene Revolutie in de Gastronomie

België staat bekend om zijn rijke culinaire tradities, met iconische gerechten zoals wafels, chocolade en frieten. In de afgelopen jaren is er echter een duidelijke verschuiving zichtbaar in de Belgische eetgewoonten, met een groeiende belangstelling voor plantaardige voeding en vegetarisch eten. Deze trend is niet alleen te danken aan gezondheidsbewuste consumenten, maar ook aan een groeiend milieubewustzijn en de wens om ethische keuzes te maken op het gebied van voeding. Het resultaat? Een explosie van vegetarische restaurants die zich richten...

Lees meer