Custom Text

Deel dit bericht

Alle nieuws / Blogs & Vlogs / Horeca / Restaurants / Starters / Tips & tricks / Trending

Take away & delivery op z’n paasbest

Maak het verschil!

Take away & delivery op z’n paasbest

Ik ben misschien wat laat met dit artikel, want jij bent je natuurlijk al weken aan het voorbereiden op Pasen, maar denk ik dat je met de tips wel wat kunt, dus ik deel ze toch maar even. 

Pasen is natuurlijk rap in aantocht en ik zag de paasboxen en paasontbijt acties al aangekondigd worden via social media en de websites. Super! Een topkans om extra omzet te scoren in een tijd waarin het terrassenweer wordt, maar het weer geen terrassen wordt.

Want jouw humeur is wellicht gezakt tot vriespunt na die laatste persco, de lente is in de lucht dus jouw gast zit straks met opgekropte lentekriebels en die moeten en nodig uit, het liefst door middel van het plaatsen van een feestbestelling bij jouw zaak, uiteraard.

Dus aan de slag en maak een feestje van Pasen voor jouw (potentiële) besteller. 😁

Ik heb vorige week toegezegd bij de basisschool van m´n dochter om me in een paashazenpak te hijsen, dus wellicht biedt dat ook wat inspiratie voor jou?

Mocht je dat iets te ver gaan, bij deze 4 toptips om jou op je paasbest te krijgen:

1. Maak echt het verschil!

Echt veruit de beste tip die ik je mee kan geven is dat je het verschil moet maken. Niet alleen tussen jou en je concurrentie in de horeca om je heen, maar vooral dus met de supermarkten die ondertussen alles wat je maar bedenken kunt, aanbieden in een paasvariant. Voor mensen dus zeer aantrekkelijk om met alle supermarkt-paasproducten zelf wat te knutselen, dus denk echt even goed na: hoe maak je het verschil? Wat gaat ervoor zorgen dat mensen de keuze maken om bij jou te bestellen?

2. Maak het persoonlijk!

Een manier om het verschil te maken is door het letterlijk persoonlijk te maken. Of je je nu richt op gezinnen of bijvoorbeeld stelletjes, door het persoonlijk te maken bied je echt iets wezenlijk anders. Hoe doe je dat? Je kunt bijvoorbeeld een chocolade-ei of homemade broodhaantje voorzien van de naam/namen van de bestellers met glazuur, fondant of chocolade. Of zorg voor andere elementen die het echt persoonlijk maken, zoals een handgeschreven kaartje met een persoonlijke boodschap of zacht- of juist hardgekookte eitjes, precies zoals de besteller als wens heeft doorgegeven. Hoe persoonlijker hoe beter, want hoe meer verschil met die zelfgemaakte ontbijt, lunch of brunch, hoe beter. Geef keuze en verras!

3. Top het af met spiegeltjes en kraaltjes

Geef nog meer waarde door extra aandacht te geven aan de decoratie en verpakking van je items. Ik noem dit altijd “de spiegeltjes en de kraaltjes”. Denk hierbij aan wat mooie servetten, leuke eierdopjes die de besteller mag houden, een “versier je ei”- setje, wat friemelkuikentjes erbij en een strik om de doos. Go wild en zorg voor een waar feestje.

4. Doe wat aan nazorg

Deze heb ik vaker geroepen, maar ik kan het niet vaak genoeg benadrukken: zorg ervoor dat je niet alleen profijt heb van de bestellers tijdens Pasen, maar denk ook goed na hoe je ervoor kan zorgen dat deze Paasbestellers ook tijdens bijvoorbeeld Koningsdag opnieuw gaan voor een take-away of delivery item, of dan wellicht bij je langskomen…..wie weet.

Fijne Paas!

Grz Suus

“Hey! Ik ben Suus en ik begeleid horecaondernemers – ook nu tijdens de lockdown – om meer omzet te creëren, door te focussen op een betere (online) zichtbaarheid en het verbeteren van het bestelaanbod.


Deel dit bericht

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>