Custom Text

Deel dit bericht

Alle nieuws / Blogs & Vlogs / Horeca / Restaurants / Starters / Tips & tricks / Trending

Ontdek Jouw Offline Oplossingen

Waarom offline acties zonder opvolging superzonde van je tijd zijn

Ontdek Jouw Offline Oplossingen

Tijdens één van mijn inspiratietrainingen zei een van de deelnemers, dat ze vaak flyerde en dat dat goed werkte. Top! Ik ben een ontzettende voorstander van het gebruiken van “offline” kanalen bij het bereiken van (potentiële) gasten. Vooral in de horeca kan dat een enorm verschil maken.

Want juist daar verwachten mensen persoonlijke aandacht, ambacht en face-to-face ontmoetingen. Hoe “offliner” hoe beter, zeg maar. Niet voor niets wijd ik juist ook daar tijdens mijn trainingen een belangrijk deel aan. Dus flyeren of het gebruiken van andere offline kanalen, zoals de krant of het lokale dorpsblaadje, juich ik helemaal toe.

Maar wel altijd IN COMBINATIE MET online marketing.

Want als je die flyers uitdeelt, wat doe je dan vervolgens? Gewoon wachten tot de bestellingen binnen komen? En dan?

Als jouw flyeractie een actie op zich is, zonder “nazorg”, dan is het gewoon superzonde van je tijd.

Te vaak zie ik dat een bepaalde actie totaal niet aansluit bij een verder doordacht plan.  Offline acties gebruik je namelijk als extra kanaal op je online marketing. Om er vervolgens opvolging aan te kunnen geven.

Leuk die Valentijnactie, maar hoe zorg je ervoor dat die nieuwe gasten die je bij die Valentijnactie hebt verleid om een bestelling te plaatsen, dat straks tijdens Pasen opnieuw doen? Als je geluk hebt bedenken gasten dat zelf, maar als je wetenschap gebruikt, dan WEET je op een bepaald moment HOEVEEL procent van hen ook daadwerkelijk een paasbestelling of andere opvolgbestelling gaat doen.

En fijn joh, als je dat weet! Zorgt voor een hoop rust. Kun je die tijd weer gebruiken om offline extra aandacht te geven aan je (potentiële) gasten.

Tijdens mijn gratis inspiratiesessie ga ik hier ook verder op in, dus mocht je aan willen sluiten, dan ben je bij deze uitgenodigd.

Ondertussen ben je nog niet van me af, want ik heb nog 6 supertips om je wat op weg te helpen:

Superrrrtips:

  1. Flyeren
    Prima dus als je gaat flyeren, groot fan hier, maar doe het wel met een echte actie. Alleen een menu uitdelen is vaak niet genoeg voor mensen om ook echt te bestellen. Een sterke actie die mensen écht verleidt om te bestellen, zorgt vaak voor veel meer respons.

    Leid mensen vanuit de flyer ook het liefst door naar een digitale link, waar ze direct kunnen bestellen/verzilveren. Hierdoor heb je gegevens die je later kunt gebruiken.

  2. Klanten per mail informeren
    Wist je dat je mensen die al eens bij jou hebben besteld, zonder toestemming mag mailen? Je hoeft vooraf geen toestemming te vragen oid.

  3. QR code
    Eerder schreef ik al iets over de QR code en ook nu wil ik je de tip even meegeven dat je op een flyer natuurlijk altijd een QR code kunt zetten. Zorg ervoor dat die QR code doorlinkt naar een website waar mensen kunnen bestellen of aanmelden.

  4. Face-to-face flyeren
    Wil je face-to-face gaan flyeren in de stad bijvoorbeeld? Dat kan in veel gemeenten zonder vergunning. Wel zijn er regels per gemeente, en die moet je even checken. Vaak zijn er vaste plaatsen waar het mag en ben je verantwoordelijk voor de rommel die eventueel kan ontstaan. In deze tijd is het aanhouden van de 1,5 meter natuurlijk belangrijk, maar met hulp van een leuke happer of iets dergelijks kun je lekker aan de slag.

  5. Doe het lekker zelf
    Superdikke extra tip hierbij is dat je het face-to-face flyeren ZELF DOET of dat je het flyeren in ieder geval overlaat aan mensen die goed weten wat ze doen en niet door ingehuurd personeel laat uitvoeren die weinig tot geen binding hebben met jouw bedrijf. Hierdoor kun je ook mondeling nog een extra boodschap of toelichting geven en zal het resultaat van het flyeren veel groter zijn.

    Maar zelf doen is natuurlijk ook superleuk, dus laat deze kans om lekker zelf te mogen flyeren niet liggen, zou ik zeggen 🙂

  6. Telefonisch bestellingen aannemen
    Neem jij alleen telefonisch bestellingen aan? Zorg dan voor een telefoonscript en vraag mensen ook altijd naar hun emailadres als je een bestelling aanneemt. Ook vragen en suggesties die je kunt doen om hierdoor het bonbedrag te verhogen, zorgen ervoor dat je meer kansen pakt om je omzet te boosten.  

Meer weten?

Wil je meer weten over hoe je meer resultaat kunt behalen met jouw restaurant, eetcafé, brasserie of koffiebar? Check dan via DEZE LINK de data voor mijn gratis inspiratiesessies, waarin ik je in 5 stappen meeneem en je ontdekt hoe je aan de slag kunt.

Fijne week!

Grz Suus

“Hey! Ik ben Suus en ik begeleid horecaondernemers – ook nu tijdens de lockdown – om meer omzet te creëren, door te focussen op een betere (online) zichtbaarheid en het verbeteren van het bestelaanbod.

Deel dit bericht

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>