Custom Text

Deel dit bericht

Alle nieuws / Horeca / Restaurants / Tips & tricks

De Kracht van het Krijtbord

De Kracht van het Krijtbord

Krijtborden zijn al een tijdje de trend en dat is niet voor niets! Er zitten veel voordelen aan het gebruik van krijtborden. Ten eerste is het flexibel, je kunt je aanbod er snel mee aanpassen en ten tweede ziet het er vaak lekker authentiek uit, waardoor je je aanbod mooi kunt presenteren. Toch gaat het niet altijd goed…10 tips om jouw krijtbord skills op te peppen en te gaan voor een kick-ass krijtbord!

Tip 1: Start je met een nieuw krijtbord? Bereid deze dan voor door deze helemaal in te krijten en vervolgens met een droge doek in te masseren. Dit zorgt ervoor dat afdrukken minder zichtbaar zijn bij het gebruik erna.

Tip 2: Je kunt gebruik maken van een krijtstift, maar gewoon krijt werkt binnenshuis ook prima en is een stuk goedkoper. Je kunt met een puntenslijper een punt slijpen aan je krijtje, waardoor je mooiere lijnen krijgt.

Tip 3: Bedenk van te voren wat je op wilt schrijven. Zo maak je minder snel fouten en weet je hoeveel ruimte je ongeveer nodig hebt. Probeer soms ook je tekst persoonlijker te maken en mensen er echt mee te triggeren.

15 tips om meer omzet te behalen

Tip 4: Check goed je spelling! Niets is zo amateuristisch als een krijtbord met lompe spelfouten erin….al moet ik toegeven dat het ook kan leiden tot extra aandacht, bv via social media 😉 Toch raad ik altijd aan om je tekst goed te (laten) checken.

Tip 5: Zet van te voren wat “hulppuntjes” op je krijtbord, zodat je rechter schrijft en de juiste ruimte pakt. Vind je het lastig om netjes te schrijven? Gebruik dan blokletters tussen twee rijen “hulppuntjes”. Wellicht dat iemand uit je team wel netter kan schrijven, dus dan is het slim om die te vragen deze klus op zich te nemen.

Tip 6: Gebruik niet te veel tekst. Houd het kort en krachtig. Bedenk dat bij het passeren (bv bij een stoepbord buiten) mensen meestal niet meer dan 6 a 10 woorden lezen. De rest blijft niet hangen. Liever één goede special of actie dan het hele menu in priegellettertjes er op pennen. Soms helpt juist een simpele tekening erbij om meer aandacht te trekken.

Tip 7: Gebruik bij voorkeur een witte stift op een goed donker krijtbord. Kleurstiften zijn lastiger te verwijderen en zijn meestal ook lastiger te lezen.

Tip 8: Wil je iets communiceren wat je voor langere tijd wil laten staan? Denk bijvoorbeeld aan openingstijden of bordjes voor de toiletten, kies dan niet voor een krijtstift, maar voor een witte verfstift. Zo blijft de stift zitten, en hoef je het niet steeds opnieuw te doen.

Tip 9: Het spreekt misschien voor zich, maar ik zie het toch nog veel voorkomen: krijtstift is niet altijd watervast, dus bij kans op een buitje is het niet verstandig om dan je bord buiten te zetten. Gebruik dus bij voorkeur watervaste krijtstift voor buitenwerk. Deze kun je gemakkelijk weer verwijderen met speciale reinigingsspray en een spons.

Tip 10: Met kleinere krijtbordjes op tafel kun je flexibel wisselende boodschappen communiceren. Denk aan een welkomstboodschap voor je gasten, een special van de dag, een combi-actie, een leuke vraag of suggestie of een leuke quote. Zo maak je je tafeltjes net wat unieker. Bovendien hebben gasten aan tafel altijd veel meer tijd om de boodschap te lezen.

Nog even een bonustipje: het is gemakkelijker als je je krijtbord neerlegt als je gaat schrijven, dus als dat kan, doe het dan.

Met deze tips moet het vast lukken…bedenk dat het helemaal niet erg is als je krijtbord er niet perfect uitziet. Het is authentiek en spreekt mensen aan. Bovendien is het nog altijd mooier dan een geknutseld tekstje op een wit A4tje.

Nog behoefte aan een rijtje simpele omzettips? Tips om meer terugkerende gasten te krijgen die ook meer besteden? Download dan HIER mijn gratis e-book met 15 tips om meer omzet te creëren voor horecaondernemers.

Veel succes!

Grz Suus

Hey! Ik ben Suus en ik begeleid horecaondernemers die het niet lukt om structureel voldoende omzet te creëren, om online én offline marketing zo in te zetten dat zij meer gasten trekken, die meer besteden en vaker terugkomen.”

Deel dit bericht

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>