Custom Text

Deel dit bericht

Alle nieuws / Horeca / Online Toppers

Hoe je online je gast laat watertanden zodat deze snel reserveert …

Gisèle Rebel Social Media Strateeg Food Expert Horeca & Communicatie Master -Foodie Content Factory Horeca belgie (3)

Je bent niet alleen. Veel horeca-ondernemers worstelen hiermee. 

Nog zoveel horeca-ondernemers zitten te slapen en promoten hun bedrijf niet op effectief op Social Media. Juist nu is het eenvoudig en goedkoop om snel veel gasten te bereiken.

Sociale media is daar het nummer 1 kanaal voor. Iedereen is daar. Op die mobiele telefoon. Op Facebook en / of Instagram. Iedere dag. En lunchen, dineren, borrelen gaat over beleving en emoties van je gast. Social media is het perfecte kanaal om de honger van je gast te triggeren. Een mooie foto met een smaakmakende tekst doet Watertanden.  

Gisèle Rebel

Social Media Strateeg | Food Expert | Horeca & Communicatie Master | Brein achter Foodie Content Factory

Wellicht heb je nu het gevoel dat je geen invloed hebt op Facebook en Instagram. Dat deze platformen met jou spelen. Maar realiseer je, die invloed heb je wel. Jij kunt leren hoe met Facebook & Instagram te spelen. Het is niet moeilijk. Het is een spel. Een spel waar ik je de tools voor leer.

Wil jij een succesvol horeca-bedrijf bouwen dan is het noodzaak dat jij weet hoe jij nieuwe gasten moet aantrekken en dat je hier continu aan werkt. Als jij weet hoe jij mensen bereikt en daarna in beweging krijgt dan krijg je zelf de regie over de groei van je horeca-bedrijf.

Horeca Business case

Ja echt en door mijn oudste zoon. Hevig oneens met de uitwerking van mijn businesscase voor horeca professionals.

Nu zijn pubers vaak kritisch op hun ouders. Herken je dit ?

Maar wat gebeurde er ?

Gisteren werkte ik een business case uit.

Toevallig heeft Lucas, mijn oudste zoon, een PTA voor economie. Hij doet dit jaar HAVO examen. Samen met zijn studiemaatje Aniek rekenden ze mijn cijfers even door :).

Het onderwerp is het effect van social media op je gasten.

Mijn stelling is dat ALLEEN als je structureel berichten post op instagram en facebook je je gasten gaat bereiken.

Je blijft top of mind.

Gasten, met name millennials, eten steeds vaker buiten de deur.

En ze beslissen dat last minute. Wanneer je volgt wanneer jouw gasten online zijn, weet je wanneer je moet posten.

Om wisselende berichten te maken gebruik ik de Horeca Social Media Kalender.

Daar vertel ik je straks meer over.

Eerst de Businesscase.

INVESTERING 47 EURO

In de horeca social media kalender die horeca-professionals 365 dagen inspireert.

RESULTAAT 16.157 EURO

Extra tafels via Insta & Facebook berichten :

+ 2 tafels per dag

+ 4 avonden per week

+ 38,84 EURO besteding (bron : Misset Horeca 2019 millennials)

= 16.157 EURO omzet

Nu komt het geheim.

Met 2 extra tafels per avond hoef je NIET uit te breiden in de bezetting. De kosten zijn dus uitsluitend je food-inslag.

Kun jij ook 2 tafels extra serveren op een avond ?

OMZET PER TAFEL VOLGENS LUCAS

Nu terug naar de kritiek van mijn zoon.

 Lucas (16 jaar) werkt bij restaurant Insolar in Huizen om zijn scooter te verdienen.

OK, ik kijk met een beetje met een roze bril 🤩maar hij is de ultieme ober.

Goedlachs, gastvrij, oog voor dat extra drankje of een praatje en in de tussentijd houdt hij precies bij hoeveel een tafel oplevert.

Quote Lucas

“Mam, are you for REAL? De omzet per tafel ligt VEEL hoger dan 38,84 euro. Dat moet je echt rechtzetten bij jouw klanten.”

Wof wat gaaf om dat terug te krijgen van mijn horeca-zoon.

Ik houd het resultaat bescheiden, dan gaan horeca-professionals zichzelf overtreffen.

Vanmorgen kreeg ik een vette review via facebook.

Wil je lezen wat Anneke Dijkstra van Mrs Italy over de Horeca Social Media kalender schrijft ?

Wil je meer gasten in jouw zaak ?

PS : meer tafels per avond mag ook …

Deel dit bericht

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>