Custom Text

Deel dit bericht

Alle nieuws / In de kijker

“Nee! We sluiten om 23u.” Om 23u05 stonden we buiten.

Nee Horeca België

“At gister in een goed restaurant. Top eten, goede wijnen, fijne bediening. Om 23 u bestel ik na de kaas nog een glas wijn. Een streng ‘Nee! We sluiten om 23 u.’ Om 23u05 stonden we buiten met een fikse (maar terechte) rekening. Domper na een mooie avond. Ik ben nog opgevoed met: we sluiten als de laatste gast vertrekt. Oh ja, de eigenaren zelf waren niet aanwezig. Wat zegt dat over het personeel?”, schreef Cuno Van ’t Hoff gisteren op Facebook. Een interessante topic vond ik om hier met jou te delen. En jouw mening hierover te kennen.

Reacties

Cuno kreeg al gauw heel wat reacties. De Nee! werd als grof beschouwd, of net niet. “Wat kost personeel per uur? Als je dat beseft, begrijp je het. Degene die aan naming en shaming wil doen, begrijpt er geen zak van”, reageerde Norbert K.

“Herkenbaar. Zowel als voormalig restauranthouder maar ook als gast. Los nog van waar maar een tent een uur of langer open houden omdat er twee of drie gasten blijven ‘naborrelen’ is en blijft een ‘dingetje’ zeg maar. En inderdaad, soms wil keihard werkend personeel gewoon lekker naar huis”, schreef Matthieu J.V. als reactie.

En “De toon maakt de muziek, dit had namens het personeel beter opgelost kunnen worden. Maar hier in het zuiden van Frankrijk kunnen ze er ook wat van, als je om 10 minuten voor twee nog om iets simpels vraagt”, schreef Mike R. En daar gaat het volgens mij ook over. En ook voor Cuno, zo blijkt. Het gaat om de manier waarop iets gezegd wordt.

Nee Horeca België

Gastvrij Nee! zeggen

Een Nee! is soms onvermijdelijk of gewoon noodzakelijk. Maar je kan heel gastvrij zijn, en toch NEE! zeggen. Immers, wat niet kan, dat kan niet. Wat niet mag, dat mag niet. We deelden hier al eens 10 tips om gastvrij NEE! te zeggen tegen de gasten.

Horeca Agency België Nee
Gesponsord

Heb jij ook een interessante topic?

Heb jij ook een interessante topic om hier te delen op de site? Stuur ons alle info en een leuke foto of filmpje. We plannen een gratis artikeltje in zoals dit van deze strenge ‘Nee!’ na een leuk etentje. Wil je meer zichtbaarheid? Bekijk de advertentiemogelijkheden.


Deel dit bericht

Hallo, ik ben Yasmine Gerard en zelfstandige Social Media Community & Communication Manager voor horecazaken en horeca-gerelateerde bedrijven zoals Horeca België. Wenst u de online communicatie van uw zaak of merk te vergroten? Heeft u hiervoor (een beetje) ondersteuning nodig? Aarzel niet om me om hulp te vragen.

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Horeca België is het platform voor horeca-uitbaters, horecaleveranciers, horecamedewerkers, en voor iedereen die de horeca een warm hart toedraagt.

REGISTREER JE GRATIS

en ontvang naast alle nieuws van, door en met passie voor de horeca, 10 punten als welkomstgeschenk in het getrouwheidsprogramma.