Custom Text

Deel dit bericht

Alle nieuws / Tips & tricks

Genereer meer omzet dankzij duurzame klantrelaties

klantrelaties horeca belgië

Het belang van klantrelaties is evident. Toch hanteren veel horecazaken vaak een kortetermijndenken bij het zoeken en behouden van gasten. Een duurzame klantrelatie vereist een klantenbeleid dat continu oog heeft voor alle wensen van de gasten. Een perfect product en dienst is een must. Maar ook een duidelijke visie en besef van waarden van jouw horecazaak, die dan even consequent uitgedragen moeten worden naar de gasten. Het spreekt voor zich dat duurzame klantrelaties voordelig zijn voor de omzet. Maar ook de motivatie van de medewerkers stijgt. Zij krijgen immers positieve feedback over hun werk.

Hoe aan duurzame klantrelaties bouwen?

Je bent als horecaondernemer ook consument. Lees onderstaande onderzoeksvraag dan ook even als consument.

Stel, je hebt aan een nieuwe auto nodig. Waar koop je die, in garage 1 of in garage 2 ?

Garage 1 plaatst geregeld dure advertenties in de lokale kranten en tijdschriften. Op hun website hebben ze een nieuwsoverzicht met daarin vooral nieuws over het bedrijf zelf:

  • De toonzaal werd uitgebreid!
  • We hebben een nieuwe garage-medewerker in dienst genomen.
  • De nieuwe hefbrug is er.
  • We bestaan 20 jaar!

Garage 2 plaatst nauwelijks advertenties. En gebruikt het budget voor een duurzame aanpak. Deze garage heeft een nieuwspagina met verschillende onderwerpen:

  • Hoe controleert u uw bandenspanning?
  • Zo maakt u uw auto winterklaar!
  • Het verschil tussen een diesel- en een benzinemotor.
  • Waar vindt u de beste autolening, en hoe zit dat fiscaal?
klantrelaties

En? Weet je het al?

Ik denk dat we kunnen stellen dat je ook voor garage 2 zal kiezen. En waarom? Eenvoudig weg omdat garage 2 in zijn communicatie de noden en vragen van de klant voorop stelt. Terwijl garage 1 vooral met zichzelf bezig is.

Dat weet toch iedereen?

En toch zien we horecabedrijven die nog dagelijks tijd en geld stoppen in het soort communicatie dat garage 1 hanteert: peperdure advertenties, nieuwsberichten waar de klant weinig of niets aan heeft, …

Horeca Agency België dienstverlening
Gesponsord

Hoe zit het met jouw bedrijf?

Werk jij al zoals garage 2 dat doet? Top! Dan ga je voor duurzame klantenrelaties en vertrouwen op lange termijn door gebruik van content marketing.
Of draait jouw communicatie nog vooral rond het eigen bedrijf en niet rond de klant zijn noden en wensen? Geen nood! Daar kan je verandering in brengen.

Bouw nu aan duurzame klantrelaties

Start vandaag nog met het bouwen aan duurzame klantrelaties! Het loont! Dat kan hier via de gratis checklist.


Bronnen: Woordbrigade, MVO Vlaanderen, Horeca Agency

Deel dit bericht

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>