Bidfood Cities, een experience event
Bidfood Belgium heeft een grote PASSIE VOOR FOOD. En die passie delen ze graag met hun klanten en leveranciers.
Donderdag 24 oktober organiseerde Bidfood Belgium in Brussels kart Expo zijn jaarlijks klantenevent met als centrale thema : ‘Bidfood Cities’. De rush van de millenials op onze steden en de digitale transformatie bieden talloze nieuwe mogelijkheden voor innovatieve foodserviceconcepten.
Dit evenement had als centraal doel iedereen te inspireren, te verbazen en een onvergetelijke ervaring te bezorgen door trends, concepten en innovaties in de kijker plaatsen. Trends in de foodservice markt zijn vaak verweven met grotere sociaalmaatschappelijke trends. Ze geven aan wat er leeft bij de eindklanten en bieden mooie opportuniteiten voor zowel horeca als collectiviteiten.
Zo’n 100 leveranciers en een 800-tal klanten gingen tijdens dit food experience event in dialoog over deze boeiende foodservice (r)evolution. Via tientallen tastings en degustaties maakten horecaprofessionals kennis met het nieuwste en beste op de foodservice markt.
No waste!
Al meer dan 20 jaar zijn duurzaamheid en maatschappelijk ondernemen kernbegrippen in de ondernemersfilosofie van Bidfood. Duurzaamheid is voor Bidfood veel meer dan een ‘project’, het is een dagelijkse attitude. Daarom was het voor Bidfood een evidentie dat ‘Bidfood Cities’ een no-waste event moest worden zonder voedseloverschotten. Alle restanten van de expo en degustaties werden gedoneerd aan de Belgische Federatie van Voedselbanken die de dag na het event een volledige vrachtwagen met 3.5 ton waardevolle voedingsproducten konden laden.
Bron: Pubmarket